Music Projects

 

Musik Projekte  

Andreas Jaeggi, Tenor / Ensemble Cordes en Seine, Musical Direction Jean-Luc Petit: W. A. Mozart "Exsultate, Jubilate". The famous "Exsultate, Jubilate" KV 165 is a motet, written in January 1773. Mozart was just 17 years old and he had entered the services of the Archbishop of Salzburg. Mozart discovered the castrato Venanzio Rauzzini during his third journey trough Italy when Rauzzini was singing the title role in his opera "Lucio Silla" which was being staged in Milan. Admiring the technical excellence of this singer, Mozart then wrote "Exsultate" for him and it was first performed at the Theatine Church on January 17th. Since the disparition of castrati, the motet has always been given to soprani, including Andreas Jaeggi's singing teacher, Frau Prof. Maria Stader. At the chapel of Bosmelet, it will be sung in the exceptional version for tenor. On the same program: the overture of the opera "La Finta Giardiniera" by W. A. Mozart, as well as the Second Cello Concerto by Joseph Haydn. Concerts at the Chapel of Chateau de Bosmelet, Normandy (France), June/July 2017

 

Andreas Jaeggi, Tenor / Ensemble Cordes en Seine, musikalische Leitung Jean-Luc Petit: W. A. Mozart "Exsultate, Jubilate". Das beruehmte "Exsultate, Jubilate" KV 165 ist eine Motette, komponiert im Januar 1773. Mozart war gerade mal 17 Jahre alt und er war eben in den Dienst des Fuersterzbischofs von Salzburg eingetreten. Waehrend seiner dritten Italienreise lernte Mozart den Kastraten Venanzio Rauzzini kennen und schaetzen. Rauzzini sang die Hauptrolle in dessen Oper "Lucio Silla" in Mailand und die technische Brillanz des Kastraten beeindruckte den jungen Meister zutiefst. Mozart komponierte die Motette fuer den Saenger und diese wurde am 17. Januar 1773 in der dortigen Theatinerkirche uraufgefuehrt. Seit dem "Verschwinden" der Kastraten wird die Motette von Sopranistinnen gesungen, unter anderen auch von Frau Prof. Maria Stader, der Gesangslehrerin von Andreas Jaeggi. Diese Motette wird hier nun aussergewoehnlicherweise in der Tenorfassung in der Schlosskapelle von Bosmelet gegeben. Ebenfalls auf dem Programm stehen die Ouvertuere der Oper "La Finta Giardiniera" von W. A. Mozart, ebenso wie das Cellokonzert Nr. 2 von Joseph Haydn. Konzerte in der Kapelle des Chateau de Bosmelet in der Normandie, Juni/July 2017

"Kiss Me Kate", Musical by Cole Porter, Theresa Lehmann (Stage Director), Carlo Balmelli (Conductor), Music Society Konkordia Egerkingen, in the main roles, Stephanie Buehlmann: Lilli Vanessi (Katherine), Astrid Pfarrer: Lois Lane (Bianca), Andreas Jaeggi: Bill Calhoun (Lucentio) & Patrick Oetterli: Fred Graham (Petruchio). Performances at the Muehlematthalle CH-4622 Egerkingen (Switzerland), May 2017

 

"Kiss Me Kate", Musical von Cole Porter, Theresa Lehmann (Regie), Carlo Balmelli (musikalische Leitung), Musikgesellschaft Konkordia Egerkingen, in den Hauptpartien Stephanie Buehlmann: Lilli Vanessi (Katherine), Astrid Pfarrer: Lois Lane (Bianca), Andreas Jaeggi: Bill Calhoun (Lucentio) & Patrick Oetterli: Fred Graham (Petruchio). Vorstellungen in der Muehlematthalle CH-4622 Egerkingen, Mai 2017

Joseph Haydn: "Missa in honorem Sancti Nicolai / Mass in Six Quarter Notes" in G Major, Hob. XXII:6 (1772). Easter Sunday, April 16, 2017, with Marion Ammann (Soprano), Stephanie Szanto (Alto), Andreas Jaeggi (Tenor), Aeneas Humm (Bass) and the Church Choir & Orchestra Oberbuchsiten, Iona Haueter (Conductor), at the Kath. Church in CH-4625 Oberbuchsiten SO (Switzerland)

 

Joseph Haydn: "Missa in honorem Sancti Nicolai / Sechsviertelmesse" in G-Dur, Hob. XXII:6 (1772). Ostersonntag, 16. April 2017 mit Marion Ammann (Sopran), Stephanie Szanto (Alt), Andreas Jaeggi (Tenor), Aeneas Humm (Bass) und Kirchenchor & Orchester Oberbuchsiten, Iona Haueter (musik. Leitung) in der Kath. Kirche CH-4625 Oberbuchsiten SO

"Papageno and the Magic Flute", W. A. Mozart's opera for young audiences, Symphony Orchestra Solothurn, Conductor: Harald Siegel, Stage Direction, Set & Costumes: Theresa Lehmann, Assistant: Ursula Dreier, Animal Masks: Andreas Jaeggi, with the Arsmusica Ensemble: Stephanie Buehlmann (as Pamina and Papagena), Andreas Jaeggi (as Tamino, Monostatos and ... the Queen of the Night!) & Patrick Oetterli (as Papageno). Performances at the Grand Concert Hall in Solothurn (Switzerland), March 2017

 

"Papageno und die Zauberfloete", W. A. Mozarts Oper fuer junges Publikum, Stadtorchester Solothurn, Dirigent: Harald Siegel, Regie & Ausstattung: Theresa Lehmann, Tiermasken: Andreas Jaeggi, Spielleitung Kinder: Ursula Dreier, mit dem Ensemble Arsmusica: Stephanie Buehlmann (als Pamina und Papagena), Andreas Jaeggi (als Tamino, Monostatos und ... die Koenigin der Nacht!) & Patrick Oetterli (als Papageno). Vorstellungen im Grossen Konzertsaal Solothurn, Maerz 2017

National Opera of the Rhine / Opera of Europe, Strasbourg / Colmar / Mulhouse (France): "Salome", Opera in One Act, Music by Richard Strauss, Libretto by the Composer, after Oscar Wilde. Vengeance is a dish that is eaten cold: Saint John the Baptist will lose his head to Salome. But in order to obtain her macabre trophy, the stubborn princess must not shy away from any sacrifice, not even from completely undressing for her step-father. A strip-tease in exchange for a kiss … Musical Direction: Constantin Trinks, Stage Direction: Olivier Py, Set and Costumes: Pierre-Andre Weitz, Lighting: Bertrand Killy, with Helena Juntunen, Wolfgang Ablinger-Sperrhacke, Susan Maclean, Robert Bork, Julien Behr, Yael Raanan Vandor, Ugo Rabec, Emmanuel Franco, Andreas Jaeggi, Mark Van Arsdale, Peter Kirk, Diego Godoy, Nathanael Tavernier, Jean-Gabriel Saint-Martin, Sevag Tachdjian, Georgios Papadimitriou, Francesca Sorteni and the Philharmonic Orchestra of Strasbourg. Performances at the Strasbourg Opera House and the Filature in Mulhouse (France), March/April 2017

 

Opera national du Rhin / Opera d'Europe, Strasbourg / Colmar / Mulhouse: "Salome", Opera in einem Akt, Musik von Richard Strauss, Libretto vom Komponisten, nach Oscar Wilde. Rache ist ein Gericht, das eiskalt verspiesen wird: Johannes der Taeufer wird seinen Kopf an Salome verlieren. Um jedoch zu ihrer makabren Trophaee zu kommen, darf die hartnaeckige Prinzessin vor nichts zurueckschrecken, nicht einmal davor, sich vor ihrem Stiefvater splitternackt auszuziehen. Ein Strip-Tease fuer einen Kuss … Musikalische Leitung: Constantin Trinks, Regie: Olivier Py, Buehnenbild & Kostueme: Pierre-Andre Weitz, Beleuchtung: Bertrand Killy, mit Helena Juntunen, Wolfgang Ablinger-Sperrhacke, Susan Maclean, Robert Bork, Julien Behr, Yael Raanan Vandor, Ugo Rabec, Emmanuel Franco, Andreas Jaeggi, Mark Van Arsdale, Peter Kirk, Diego Godoy, Nathanael Tavernier, Jean-Gabriel Saint-Martin, Sevag Tachdjian, Georgios Papadimitriou, Francesca Sorteni und dem Orchestre Philharmonique von Strasbourg. Vorstellungen im Opernhaus Strasbourg und in der Filature Mulhouse, Maerz/April 2017

 

 

 

Mass in D Major by Antonin Dvorak at the Saint Martin Cathedral in Olten (Switzerland), November 2016

 

Die Messe in D-Dur von Antonin Dvorak in Sankt Martin in Olten, November 2016

Two cantatas by J. S. Bach ("Wake, Ye Maids" BWV 140 & "Heart and Lips, Thy Whole Behaviour" BWV 147) with Manuela Hager (Soprano), Astrid Pfarrer (Alto), Andreas Jaeggi (Tenor), Martin Kronthaler (Bass), Patrick Oetterli (Conductor) and the ensemble ChorusPortaSecunda (Theresa Lehmann, Spatial Concept) at the Monastery Cathedral Name of Jesus in Solothurn (Switzerland), October 2016

 

Zwei Bach-Kantaten ("Wachet auf, ruft uns die Stimme" BWV 140 & "Herz und Mund und Tat und Leben" BWV 147) mit Manuela Hager (Sopran), Astrid Pfarrer (Alt), Andreas Jaeggi (Tenor), Martin Kronthaler (Bass), Patrick Oetterli (musikalische Leitung) und dem Ensemble ChorusPortaSecunda (Theresa Lehmann, raeumliche Einstudierung) in der Klosterkirche Namen Jesus in Solothurn, Oktober 2016

Opera national du Rhin / Opera d'Europe, Strasbourg / Colmar / Mulhouse (France), (Marc Clemeur, Directeur general): Richard Wagner's "Das Liebesverbot" (The Ban on Love or The Novice of Palermo), Grand Comical Opera in Two Acts, Music and Libretto by Richard Wagner, freely after William Shakespeare's "Measure for Measure" (Sung in the Original Language German), First production ever in France, Conductor: Constantin Trinks, Stage Director: Mariame Clement, Set & Costumes: Julia Hansen, Lighting Design: Marion Hewlett, Choreography: Mathieu Guilhaumon, with Robert Bork, Benjamin Hulett, Thomas Blondelle, Marion Ammann, Agnieszka Slawinska, Wolfgang Bankl, Peter Kirk, Jaroslaw Kitala, Norman Patzke, Hanne Roos and Andreas Jaeggi, Strasbourg Philharmonic Orchestra and OnR Chorus. Andreas Jaeggi sang the role of Pontius Pilate (please note the biblical reference!) in Richard Wagner's very rarely performed early opera. This one and only comical work of the Bayreuth Master had never ever been produced in France. It is a gigantic operatic ham in the manner of Meyerbeer, his arch rival, sprinkled with some Italianizing sparkling Rossini-esque moments. Performances in Strasbourg May 2016 and in Mulhouse June 2016

 

Opera national du Rhin / Opera d'Europe, Strasbourg / Colmar / Mulhouse, (Marc Clemeur, Directeur general): Richard Wagners "Das Liebesverbot" (oder Die Novize von Palermo), Grosse Komische Oper in zwei Akten, Musik und Libretto von Richard Wagner, frei nach William Shakespeares "Mass fuer Mass" (in der Originalsprache Deutsch gesungen), Erstauffuehrung in Frankreich, Musikalische Leitung: Constantin Trinks, Regie: Mariame Clement, Buehnenbild & Kostueme: Julia Hansen, Beleuchtung: Marion Hewlett, Choreographie: Mathieu Guilhaumon, mit Robert Bork, Benjamin Hulett, Thomas Blondelle, Marion Ammann, Agnieszka Slawinska, Wolfgang Bankl, Peter Kirk, Jaroslaw Kitala, Norman Patzke, Hanne Roos und Andreas Jaeggi, Strasbourger Philharmonie Orchester und OnR Chor. Andreas Jaeggi sang die Rolle des Pontius Pilatus (man beachte den biblischen Bezug!) in der allereinzigen komischen Oper des Bayreuther Meisters. Dieses aeusserst selten gespielte Fruehwerk ist vorher noch nie in Frankreich aufgefuehrt worden und ist ein Riesenschinken in der Art von Meyerbeer, seinem Erzrivalen, durchzogen von italienisierenden spruehenden Rossini-esken Momenten. Vorstellungen in Strasbourg Mai 2016 und in Mulhouse Juni 2016

Easter Sunday, W. A. Mozart (1756-1791) "Organ Solo Mass", Mass in C major, KV 259; G. F. Haendel (1685-1759) "Halleluja" from the Oratorio "Messiah" & J. E. Eberlin (1702-1762) "Terra tremuit", Offertory for Soloists, Chorus & Orchestra, with Verena Graedel (Soprano), Regula Maria Brugos (Alto), Andreas Jaeggi (Tenor) & Patrick Oetterli (Bass), Joseph Bisig (Conductor), Choir & Orchestra Saint Martin Olten, Saint Martin Cathedral, Olten (Switzerland), March 2016

 

Ostersonntag, W. A. Mozart (1756-1791) "Orgelsolomesse", Messe in C-Dur, KV 259; G. F. Haendel (1685-1759) "Halleluja" aus dem Oratorium "Messiah" & J. E. Eberlin (1702-1762) "Terra tremuit", Offertorium fuer Soli, Chor & Orchester, mit Verena Graedel (Sopran), Regula Maria Brugos (Alt), Andreas Jaeggi (Tenor) & Patrick Oetterli (Bass), Joseph Bisig (Dirigent), Kirchenchor & Orchester Sankt Martin Olten, Sankt Martinskirche Olten, Maerz 2016

Opera national du Rhin / Opera d'Europe, Strasbourg / Colmar / Mulhouse (France), (Marc Clemeur, Directeur general): "Vec Makropulos" (The Makropoulos Affair), Opera in Three Acts, Music and Libretto by Leos Janacek, after the Comedy by Karel Capek (Sung in the Original Language Czech), Conductor: Marko Letonja, Stage Director: Robert Carsen, Assistant Stage Director: Laurie Feldmann, Set: Radu Boruzescu, Costumes: Miruna Boruzescu, Lighting Design: Robert Carsen and Peter van Praet, with Emilia Marty: Angeles Blancas Gulin, Albert Gregor: Raymond Very, Count Hauk-Sendorf: Andreas Jaeggi, Dr. Kolenaty: Enric Martinez-Castignani, Jaroslav Prus: Martin Barta, Janek: Enrico Casari, Vitek: Guy de Mey, Krista: Sophie Marilley, Maid: Nadia Bieber, A Technician: Peter Longauer, Strasbourg Philharmonic Orchestra and OnR Chorus, Co-production with the Nurnberg State Theater (Germany) and the Opera House La Fenice, Venice (Italy). Performances in Strasbourg and Mulhouse, February 2016

 

Opera national du Rhin / Opera d'Europe, Strasbourg / Colmar / Mulhouse (Marc Clemeur, Directeur general): "Vec Makropulos" (Die Sache Makropulos), Oper in drei Akten, Musik und Libretto von Leos Janacek, nach der Komoedie von Karel Capek (in der Originalsprache Tschechisch gesungen), Musikalische Leitung: Marko Letonja, Regie: Robert Carsen, Regieassistenz: Laurie Feldmann, Buehnenbild: Radu Boruzescu, Kostueme: Miruna Boruzescu, Light Designer: Robert Carsen und Peter van Praet, mit Emilia Marty: Angeles Blancas Gulin, Albert Gregor: Raymond Very, Graf Hauk-Sendorf: Andreas Jaeggi, Dr. Kolenaty: Enric Martinez-Castignani, Jaroslav Prus: Martin Barta, Janek: Enrico Casari, Vitek: Guy de Mey, Krista: Sophie Marilley, Kammerzofe: Nadia Bieber, Ein Maschinist: Peter Longauer, Strasbourger Philharmonie Orchester und OnR Chor, Co-Produktion mit dem Staatstheater Nuernberg und dem Opernhaus La Fenice, Venedig. Vorstellungen in Strasbourg und Mulhouse, Februar 2016

 

 

 

Music Projects of the Past Seasons

 

Musik Projekte der vergangenen Spielzeiten

"Missa Sanctorum Apostolorum in C major Op. 19 Nr. 1", by Johann Valentin Rathgeber (1682-1750), St. Clemens Church in Bettlach (Switzerland), with Stephanie Buehlmann (Soprano), Astrid-Frederique Pfarrer (Alto), Andreas Jaeggi (Tenor) & Patrick Oetterli (Bass), Caecilia Chorus Bettlach & Baroque Orchestra, Musical Direction: Ursula Dreier, December 2015

 

"Missa Sanctorum Apostolorum in C-Dur Op. 19 Nr. 1", von Johann Valentin Rathgeber (1682-1750), St. Klemenzkirche in Bettlach Solothurn, mit Stephanie Buehlmann (Sopran), Astrid-Frederique Pfarrer (Alt), Andreas Jaeggi (Tenor) & Patrick Oetterli (Bass), Caecilienchor Bettlach & Barockorchester, musikalische Leitung: Ursula Dreier, Dezember 2015

arsmusica Theresa Lehmann & Patrick Oetterli: Johann Christian Bach (1735-1782) "Te Deum in D", Andre Modeste Gretry (1741-1813) "Confitebor tibi Domine" for Soloists, Chorus and Orchestra. Manuscripts from the National Library of Paris and the Church Library of Sint-Waldetrudis in Herentals (Belgium). Town Archivist Tom Cools / Transcription by Martin Oetterli. Concert: Monastery Cathedral Name of Jesus in Solothurn (Switzerland), with Barbara Locher (Soprano), Alexandra Busch (Alto), Andreas Jaeggi (Tenor), Christian Marthaler (Bass) and the ChorusPortaSecunda, October 2015

 

arsmusica Theresa Lehmann & Patrick Oetterli: Johann Christian Bach (1735-1782) "Te Deum in D", Andre Modeste Gretry (1741-1813) "Confitebor tibi Domine" fuer Soli, Chor und Orchester. Manuskripte aus der Bibliotheque Nationale Paris und der Kirchenbibliothek Sint-Waldetrudis in Herentals, Belgien. Stadtarchivar Tom Cools / Transkription Martin Oetterli. Konzert: Klosterkirche Namen Jesu Solothurn, mit Barbara Locher (Sopran), Alexandra Busch (Alt), Andreas Jaeggi (Tenor), Christian Marthaler (Bass) und dem ChorusPortaSecunda, Oktober 2015

 

 

 

Theater Basel (Switzerland): "The Tales of Hoffmann", Fantastic Opera in Three Acts with Prelude and Epilogue, Sung in French with Surtitles in German & English, Music by Jacques Offenbach, Libretto by Jules Barbier, after the Play by Jules Barbier & Michel Carré, Musical Direction: Enrico Delamboye & Christoph Gedschold, Stage Direction: Elmar Goerden, Set Design: Silvia Merlo & Ulf Stengl, Costume Design: Lydia Kirchleitner, Choreography: Galina Gladkova-Hoffmann, Dramaturgy: Simon Berger, with Lini Gong, Agata Wilewska, Sunyoung Seo, Maya Boog, Rolf Romei, Marc Laho, Karl-Heinz Brandt, Simon Bailey, Solenn' Lavanant-Linke, Aidan Ferguson, Rita Ahonen, Andreas Jaeggi, Andrew Murphy, Pavel Kudinov, Kang Wang, Vahan Markaryan, Zachary Altmann, Vivian Zatta, Eckhard Otto and Martin Kraemer, Chorus & Symphony Orchestra of the Basel Theater, Chorus Master: Henryk Polus. Andreas Jaeggi had already sung the part of Spalanzani at the National Opera of Paris / Bastille (in the staging by Roman Polanski), Performances September thru December 2014

 

Theater Basel: "Hoffmanns Erzaehlungen", fantastische Oper in drei Akten mit Vorspiel und Epilog, auf franzoesisch gesungen mit deutschen & englischen Uebertiteln, Musik von Jacques Offenbach, Libretto von Jules Barbier, nach dem Schauspiel von Jules Barbier & Michel Carré, Musikalische Leitung: Enrico Delamboye & Christoph Gedschold, Regie: Elmar Goerden, Buehnenbild: Silvia Merlo & Ulf Stengl, Kostuem: Lydia Kirchleitner, Choreographie: Galina Gladkova-Hoffmann, Dramaturgie: Simon Berger, mit Lini Gong, Agata Wilewska, Sunyoung Seo, Maya Boog, Rolf Romei, Marc Laho, Karl-Heinz Brandt, Simon Bailey, Solenn' Lavanant-Linke, Aidan Ferguson, Rita Ahonen, Andreas Jaeggi, Andrew Murphy, Pavel Kudinov, Kang Wang, Vahan Markaryan, Zachary Altmann, Vivian Zatta, Eckhard Otto und Martin Kraemer, Chor & Sinfonieorchester Theater Basel, Chorleitung: Henryk Polus. Andreas Jaeggi hatte die Partie des Spalanzani schon an der Opera National de Paris / Bastille (in der Inszenierung von Roman Polanski) gesungen, Vorstellungen September bis Dezember 2014

"Papageno and the Magic Flute", W. A. Mozart's opera for young audiences, Grand Concert Hall Solothurn & Muehlematt Hall Trimbach (Switzerland), Symphony Orchestra Solothurn, Conductor: Harald Siegel, Stage Direction, Set & Costumes: Theresa Lehmann, Assistant: Ursula Dreier, Animal Masks: Andreas Jaeggi, with the Arsmusica Ensemble, Stephanie Buehlmann (as Pamina and Papagena), Andreas Jaeggi (as Tamino, Monostatos and ... the Queen of the Night!) & Patrick Oetterli (as Papageno), March 2014

 

"Papageno und die Zauberfloete", W. A. Mozarts Oper fuer junges Publikum, Grosser Konzertsaal Solothurn, Muehlemattsaal Trimbach, Stadtorchester Solothurn, Dirigent: Harald Siegel, Regie & Ausstattung: Theresa Lehmann, Tiermasken: Andreas Jaeggi, Spielleitung Kinder: Ursula Dreier, mit dem Ensemble Arsmusica, Stephanie Buehlmann (als Pamina und Papagena), Andreas Jaeggi (als Tamino, Monostatos und ... die Koenigin der Nacht!) & Patrick Oetterli (als Papageno), Maerz 2014

 

 

 

Kongresshaus Biel/Bienne (Switzerland), Richard Wagner's "Das Rheingold" with the Symphony Orchestra Biel Solothurn (General Manager: Dieter Kaegi), Conductor: Hans Urbanek (Assistant: Ann Beckman), Stage Director: Andreas Rosar, Video: Sonja Horisberger, with Tanja Ariane Baumgartner, Marion Ammann, Jordanka Milkova, Vitalij Kowaljow, Arnold Bezuyen, Jo Pohlheim, Andreas Jaeggi (Mime), Martin Snell, John Uhlenhopp, Christine Buffle, Susannah Haberfeld & Robin Adams, November 2013

 

Kongresshaus Biel/Bienne, Richard Wagners "Das Rheingold" mit dem Sinfonie Orchester Biel Solothurn (Intendant: Dieter Kaegi), Dirigent: Hans Urbanek (Assistenz: Ann Beckman), Regie: Andreas Rosar, Video: Sonja Horisberger, mit Tanja Ariane Baumgartner, Marion Ammann, Jordanka Milkova, Vitalij Kowaljow, Arnold Bezuyen, Jo Pohlheim, Andreas Jaeggi (Mime), Martin Snell, John Uhlenhopp, Christine Buffle, Susannah Haberfeld & Robin Adams, November 2013

National Opera of the Rhine / Opera d'Europe, Strasbourg / Colmar / Mulhouse (France): "From the House of the Dead" (Z mrtveho domu), Opera in Three Acts by Leos Janacek, Libretto by the Composer after Fyodor Dostojevsky (sung in Czech), Conductor: Marko Letonja (assisted by Sarah Danielle & Irene-Cordelia Huberti), Stage Director: Robert Carsen (assisted by Maria Lamont), Set: Radu Boruzescu, Costumes: Miruna Boruzescu, Lighting Design: Peter Van Praet, Dramaturgy: Ian Burton, with Peter Straka, Andreas Jaeggi (Skuratov), Nicolas Cavallier, Pascal Charbonneau, Adrian Thompson, Enric Martinez Castignani, Patrick Bolleire, Remy Corazza, Peter Longauer, Jean-Gabriel Saint-Martin, Gijs van der Linden, Guy de Mey, Martin Barta & Philip Sheffield, Oktober / November 2013

 

Opera National du Rhin / Opera d'Europe, Strasbourg / Colmar / Mulhouse: "Aus einem Totenhaus" (Z mrtveho domu), Oper in drei Akten von Leos Janacek, Libretto vom Komponisten nach Feodor Dostojevsky (auf tschechisch), Dirigent: Marko Letonja (Assistenz: Sarah Danielle & Irene-Cordelia Huberti), Regie: Robert Carsen (Assistenz: Maria Lamont), Buehnenbild: Radu Boruzescu, Kostueme: Miruna Boruzescu, Licht Design: Peter Van Praet, Dramaturgie: Ian Burton, mit Peter Straka, Andreas Jaeggi (Skuratov), Nicolas Cavallier, Pascal Charbonneau, Adrian Thompson, Enric Martinez Castignani, Patrick Bolleire, Remy Corazza, Peter Longauer, Jean-Gabriel Saint-Martin, Gijs van der Linden, Guy de Mey, Martin Barta & Philip Sheffield, Oktober / November 2013

La Fenice Opera House, Venice (Italy): "Vec Makropulos" (The Makropoulos Affair), Opera in Three Acts, Libretto and Music by Leos Janacek, after the Comedy by Karel Capek (sung in Czech), Co-production with the National Opera of the Rhine / Opera d’Europe, Strasburg / Colmar / Mulhouse (France) and the Nuernberg Staatstheater (Germany), Conductor: Gabriele Ferro / Joyce Fieldsend, Staging: Robert Carsen / Laurie Feldmann, Set: Radu Boruzescu, Costumes: Miruna Boruzescu, Lighting Design: Peter van Praet, with Angeles Blancas Gulin, Ladislav Elgr, Andreas Jaeggi (Count Hauk-Sendorf), Enric Martinez Castignani, Martin Barta, Enrico Casari, Leonardo Cortellazzi, Judita Nagyova, Leona Peleskova & William Corro, March 2013

 

Opernhaus La Fenice Venedig: "Vec Makropulos" (Die Sache Makropulos), Oper in drei Akten, Libretto und Musik von Leos Janacek, nach der Komoedie von Karel Capek (auf tschechisch), Coproduktion mit der Opera National du Rhin / Opera d’Europe, Strasburg / Colmar / Mulhouse und dem Staatstheater Nuernberg, Dirigent: Gabriele Ferro / Joyce Fieldsend, Regie: Robert Carsen / Laurie Feldmann, Buehnenbild: Radu Boruzescu, Kostueme: Miruna Boruzescu, Beleuchtung: Peter van Praet, mit Angeles Blancas Gulin, Ladislav Elgr, Andreas Jaeggi (Graf Hauk Sendorf), Enric Martinez Castignani, Martin Barta, Enrico Casari, Leonardo Cortellazzi, Judita Nagyova, Leona Peleskova & William Corro, Maerz 2013

 

 

 

National Opera of Paris (France), Studio Bastille, Young Audiences: "The Dream of a Life", An Opera Singer's Path of Life, from Chr. W. Gluck to Edith Piaf, with Andreas Jaeggi, Tenor & Jean-Francois Ballevre, Piano, November 2012

 

Opera National de Paris, Studio Bastille, fuer junges Publikum: "Der Traum eines Lebens", Lebensweg eines Opernsaengers, von Chr. W. Gluck bis Edith Piaf, mit Andreas Jaeggi, Tenor & Jean-Francois Ballevre, Piano, November 2012

Maurice Ravel: "The Spanish Hour" ("L’Heure Espagnole"), Musical Comedy in One Act, Poem by Franc-Nohain, Orchestra Gulbenkian, Maestro Lawrence Foster, Fundacao Calouste Gulbenkian, Grande Auditorio Lisbon (Portugal), Andreas Jaeggi sang the role of the Watch-Maker Torquemada, with Christine Tocci, Gilles Ragon, Luis Rodrigues & Robert Holzer, May / June 2012

 

Maurice Ravel: "Die Spanische Stunde" ("L’Heure Espagnole"), musikalische Komoedie in einem Akt, Gedicht von Franc-Nohain, Orquestra Gulbenkian, Maestro Lawrence Foster, Fundacao Calouste Gulbenkian, Grande Auditorio Lissabon, Andreas Jaeggi interpretierte die Rolle des Uhrmachers Torquemada, mit Christine Tocci, Gilles Ragon, Luis Rodrigues & Robert Holzer, Mai / Juni 2012

DNO De Nederlandse Opera, Dutch National Opera, at Het Muziektheater Amsterdam, plus Live Radio Broadcast on NTR Opera Live, Co-Production with Canadian Opera Company, Festival d'Aix-en-Provence, Opera National de Lyon & Ex Machina, Quebec: "Rossignol and Other Fables", Music by Igor Stravinsky (sung in Russian), Conductor: Xian Zhang, "Renard", with Andreas Jaeggi, Edgaras Montvidas, Nabil Suliman & Ilya Bannik, January 2012

 

DNO De Nederlandse Opera, Dutch National Opera, im Het Muziektheater Amsterdam, sowie live Radio Uebertragung NTR Opera Live, Gemeinschaftsproduktion mit der Canadian Opera Company, dem Festival d'Aix-en-Provence, der Opera National de Lyon & Ex Machina, Quebec: "Rossignol und andere Fabeln", Musik von Igor Stravinsky (auf russisch), Dirigentin: Xian Zhang, "Reinecke Fuchs", mit Andreas Jaeggi, Edgaras Montvidas, Nabil Suliman & Ilya Bannik, Januar 2012

 

 

 

Two Exceptional Concerts / Johann Sebastian Bach: "Christmas Oratorio" (Cantatas I, III & VI) and "2nd Brandenburg Concerto", Georg Friedrich Haendel: "Coronation Anthem, Zadok the Priest", with Maria Gessler (Soprano), Jane Tiik (Alto), Andreas Jaeggi (Tenor) & Martin Kronthaler (Bass), Solothurn Vocalists & Project Chorus Porta Secunda Ensemble La Visione (Isabel Schau, Concert Master), Patrick Oetterli (Conductor). Johanneskirche Trimbach and Monastery Cathedral Saint Urban (Switzerland), December 2011

 

zwei Festkonzerte / Johann Sebastian Bach: "Weihnachtsoratorium" (Kantaten I, III & VI) und "zweites  Brandenburgisches Konzert", Georg Friedrich Haendel: "Coronation Anthem, Zadok the Priest", mit Maria Gessler (Sopran), Jane Tiik (Alt), Andreas Jaeggi (Tenor) & Martin Kronthaler (Bass), Solothurner Vocalisten & Projektchor Porta Secunda Ensemble La Visione (Isabel Schau, Konzertmeisterin), Patrick Oetterli (Leitung). Johanneskirche Trimbach und  Klosterkirche Sankt Urban, Dezember 2011

Time For Some Contemporary Music ... Plus: Andreas was also singing Yves Montand's "La Chansonnette", which was the opening number of the very first TV Program ever broadcast via satellite through space (Mondovision)! Compagnie Alain Germain, in collaboration with CNES / De l'Espace pour la Terre / Centre National d'Etudes Spatiales ESMOD Paris / International Fashion University Group (Theater Costume Class of Evelyne Poncet & Nathalie Reveille) & CNAM / Musee du Conservatoire National des Arts et Metiers / Eglise Saint-Martin-des-Champs: Presented for the Celebration of the 50th Anniversary of the National French Space Agency CNES at the CNAM Museum "KnesSymphonie". Event written, created and staged by Alain Germain, Original music by Bruno Ducol for voice and percussion, "La Chansonnette" lyrics and music by Yves Montand. With Andreas Jaeggi (tenor), L'Oiseleur des Langchamps (baritone), Victor Hanna (percussion), Alexandre Cailleaux (as the Vulcan Motor) and the Presenter Benoit Marchand. Exceptional One Time Event at the Museum of the CNAM in Paris, By Invitation Only, November 2011

 

Zeit fuer ein bisschen zeitgenoessische Musik ... Zudem hat Andreas Yves Montands "La Chansonnette" gesungen, die Eroeffnungsnummer des allerersten TV Programms via Satellit in Mondovision! Compagnie Alain Germain in Zusammenarbeit mit CNES / De l'Espace pour la Terre / Centre National d'Etudes Spatiales ESMOD Paris / International Fashion University Group (Theaterkostuemklasse Evelyne Poncet & Nathalie Reveille) & CNAM / Musee du Conservatoire National des Arts et Metiers / Eglise Saint-Martin-des-Champs: praesentierten fuer die 50-Jahr Feier der franzoesischen Raumfahrtbehoerde CNES im CNAM Museum "KnesSymphonie". Event Konzept, Text und Realisation Alain Germain, Originalmusik von Bruno Ducol fuer Stimme und Schlagzeug, "La Chansonnette" Text und Musik von Yves Montand. Mit Andreas Jaeggi (Tenor), L'Oiseleur des Langchamps (Bariton), Victor Hanna (Schalgzeug), Alexandre Cailleaux (als Vulcan Motor) und dem Moderator Benoit Marchand. Einmaliger Event im Museum des CNAM in Paris, nur auf Einladung,  November 2011

National Opera of Paris (France), Bastille: "Salome", Lyrical Drama in One Act (1905), Music by Richard Strauss, Libretto after the Play by Oscar Wilde, Translated into German by Hedwig Lachmann, Pinchas Steinberg: Conductor, Andre Engel: Stage Director, with Stig Andersen, Doris Soffel, Angela Denoke, Juha Uusitalo, Stanislas De Barbeyrac, Isabelle Druet, Dietmar Kerschbaum, Erich Huchet, Francois Piolino, Andreas Jaeggi, Antoine Garcin, Scott Wilde, Damien Pass, Gregory Reinhart & Ugo Rabec, Orchestra of the National Opera of Paris, September 2011

 

Opera National de Paris, Bastille: "Salome", Lyrisches Drama in einem Akt (1905), Musik von Richard Strauss, Libretto nach dem Theaterstueck von Oscar Wilde, Deutsche Uebersetzung von Hedwig Lachmann, Pinchas Steinberg: Dirigent, Andre Engel: Regie, mit Stig Andersen, Doris Soffel, Angela Denoke, Juha Uusitalo, Stanislas De Barbeyrac, Isabelle Druet, Dietmar Kerschbaum, Erich Huchet, Francois Piolino, Andreas Jaeggi, Antoine Garcin, Scott Wilde, Damien Pass, Gregory Reinhart & Ugo Rabec, Orchester der Opera National de Paris, September 2011

Since 1987, Swiss tenor Andreas Jaeggi has participated in over 20 productions at the National Opera of Paris (Garnier / Bastille / Salle Favart): "Teodora" by G. F. Haendel (Opera Comique / Salle Favart); "Les Noces" by Stravinsky, "tantz-schul" by Mauricio Kagel, "The Master and Margarita" by York Hoeller after Boulgakov's novel (world premiere), "The Seven Deadly Sins" by Brecht / Weill (all at Palais Garnier, the so-called "Old Opera House"); "Fiery Angel" by Prokofiev, "Les Brigands" and "The Tales of Hoffmann" (Spalanzani) by Offenbach, "Mahagonny" (Jack O'Brien) by Brecht / Weill (two seasons), "Wozzeck" (The Fool) by Alban Berg, "Fledermaus" (Dr. Blind) by Johann Strauss, "Juliette ou La Clef des Songes" by Martinu, "Salome" (Fourth Jew) by Richard Strauss (three seasons), "Madama Butterfly" (Goro) by Puccini, "Werther" (Monsieur Schmidt) by Massenet, including broadcastings for the German-French TV channel Arte as well as the radio station France Musique, and "Billy Budd" (Red Whiskers) by Benjamin Britten (all at the Bastille).

 

Seit 1987 hat der Schweizer Tenor Andreas Jaeggi an ueber 20 Produktionen der Opera National de Paris teilgenommen: "Teodora" von G. F. Haendel (Opera Comique / Salle Favart); "Les Noces" von Stravinsky, "tantz-schul" von Mauricio Kagel, "Der Meister und Margarita" von York Hoeller nach dem Roman von Bulgakov (UA), "Die Sieben Todsuenden" von Brecht / Weill (in der "Alten Oper", Palais Garnier); "Der feurige Engel" von Prokofiev, "Les Brigands" und "Hoffmanns Erzaehlungen"  (Spalanzani) von Offenbach, "Aufstieg und Fall der Stadt Mahagonny" (Jack O'Brien / zwei Spielzeiten) von Brecht / Weill, "Wozzeck" (der Narr) von Alban Berg, "Fledermaus" (Dr. Blind) von Johann Strauss, "Juliette ou La Clef des Songes" von Martinu, "Salome" (Vierter Jude) von Richard Strauss (drei Spielzeiten), "Madama Butterfly" (Goro) von Puccini, "Werther" (Monsieur Schmidt) von Massenet (einschliesslich TVAufnahme fuer Arte und Radioaufzeichnung fuer France Musique) und "Billy Budd" (Red Whiskers) von Benjamin Britten (Bastille).

"Fleurs du Mal": This production with Compagnie Alain Germain is based on the series of poems, "The Flowers of Evil", by Charles Baudelaire and includes music by Claude Debussy, Henri Duparc, Ernest Chausson, Gabriel Faure and other classical/impressionist composers of French Art Songs. The first performances of this production with Andreas Jaeggi (Tenor), Benoit Marchand (Actor), L'Oiseleur des Longchamps (Baritone) and Jean-Francois Ballevre (Piano) took place at the Saint-Germain Church in Sully-sur-Loire, the main venue of the Music Festival of Sully (Loiret Region, France), May 2011

 

"Fleurs du Mal": Diese Produktion der Compagnie Alain Germain basiert auf Charles Baudelaires Gedichten "Die Blumen des Boesen" und umfasst franzoesische Liedmusik von Claude Debussy, Henri Duparc, Ernest Chausson, Gabriel Faure und anderen klassisch/impressionistischen Komponisten. Uraufgefuehrt wurde diese Produktion mit Andreas Jaeggi (Tenor), Benoit Marchand (Schauspieler), L'Oiseleur des Longchamps (Bariton) und Jean-Francois Ballevre (Klavier) in der Kirche Saint-Germain in Sully-sur-Loire anlaesslich des Musikfestivals von Sully & dem Loiret, Mai 2011

Andreas Jaeggi was invited to perform the totally crazy character part of Count Hauk-Sendorf (sung in Czech) in Leos Janacek's "The Makropoulos Affair" at the National Opera of the Rhine / Opera d'Europe, Strasbourg / Colmar / Mulhouse (France), with Robert Carsen (stage director) and Friedemann Layer (conductor), March / April 2011

 

Andreas Jaeggi sang und spielte zum ersten Mal die total verrueckte Charakterpartie des Grafen Hauk-Sendorf (auf tschechisch) in "Die Sache Makropulos" von Leos Janacek an der Opera National du Rhin / Opera d'Europe, Strasbourg / Colmar / Mulhouse in der Inszenierung von Robert Carsen und unter dem Dirigenten Friedemann Layer, Maerz / April 2011

 

Alterego presented: the World Premiere of "L'Enfant et la Nuit" ("The Child and the Night"). A lyrical tale for audiences from ages 7 to 99. Libretto & Stage Direction: Olivier Balazuc, Music: Franck Villard, Set Design & Costumes: Pierre-Andre Weitz & Mathias Baudry, Musical Direction: Henri Farge, Musical Coaching Children's Chorus: Stephanie Burkhard, Artistic Direction: Victoria Harmandjieva, with Sandrine Sutter, Andreas Jaeggi, Marcos Garcia, Basile Dragon, Victoria Harmandjieva, Mara Dobresco, Jacques Hostettler, Nicolas Suter, Bertrand Lombard and the Children's Chorus of the Lausanne Conservatory. Theater of Vevey and Am Stram Gram Theater in Geneva (both in Switzerland), October thru December 2010

 

Alterego praesentierte: die Urauffuehrung von "L'Enfant et la Nuit" ("Das Kind und die Nacht"). Ein lyrisches Maerchen fuer alle von 7 bis 99 Jahren. Libretto & Regie: Olivier Balazuc, Musik: Franck Villard, Szenographie & Kostueme: Pierre-Andre Weitz & Mathias Baudry, musikalische Leitung: Henri Farge, Einstudierung des Kinderchores: Stephanie Burkhard, kuenstlerische Leitung: Victoria Harmandjieva, mit Sandrine Sutter, Andreas Jaeggi, Marcos Garcia, Basile Dragon, Victoria, Harmandjieva, Mara Dobresco, Jacques Hostettler, Nicolas Suter, Bertrand Lombard und dem Kinderchor des Lausanner Konservatoriums. Theater von Vevey und Am Stram Gram Theater in Genf, Oktober bis Dezember 2010

National Opera of Paris (France), Studio Bastille, Young Audiences: "The Dream of a Life", An Opera Singer's Path of Life, from Chr. W. Gluck to Edith Piaf, with Andreas Jaeggi, Tenor & Florent Albrecht, Piano, May 2010

 

Opera National de Paris, Studio Bastille, fuer junges Publikum: "Der Traum eines Lebens", Lebensweg eines Opernsaengers, von Chr. W. Gluck bis Edith Piaf, mit Andreas Jaeggi, Tenor & Florent Albrecht, Piano, Mai 2010

National Opera of Paris (France), Bastille: "Billy Budd", Opera in Two Acts (1964), Music by Benjamin Britten (1913-1976), Libretto by Edward Morgan Forster & Eric Crozier, after the Novel by Herman Melville (sung in English), Conductor: Jeffrey Tate, Stage Director: Francesca Zambello, with Kim Begley, Lucas Meachem, Gidon Saks, Michael Druiett, Paul Gay, Scott Wilde, Andreas Jaeggi (Red Whiskers), Igor Gnidii, Yuri Kissin, Francois Piolino, John Easterlin, Franck Leguerinel, Paul Cremazy, Vladimir Kapshuk, April / May 2010

 

Opera National de Paris, Bastille: "Billy Budd", Oper in zwei Akten (1964), Musik von Benjamin Britten (1913-1976), Libretto von Edward Morgan Forster & Eric Crozier, nach der Novelle von Herman Melville (auf englisch), musikalische Leitung: Jeffrey Tate, Regie: Francesca Zambello, mit Kim Begley, Lucas Meachem, Gidon Saks, Michael Druiett, Paul Gay, Scott Wilde, Andreas Jaeggi (Red Whiskers), Igor Gnidii, Yuri Kissin, Francois Piolino, John Easterlin, Franck Leguerinel, Paul Cremazy, Vladimir Kapshuk, April / Mai 2010

National Opera of Paris (France), Bastille: "Werther", Lyrical Drama in Four Acts and Five Tableaux (1892), Music by Jules Massenet (1842-1912), Poem by Edouard Blau, Paul Milliet and Georges Hartmann, after Johann Wolfgang von Goethe (sung in French), plus Televised Broadcast on arte TV & Radio Broadcast on France Musique, Conductor: Michel Plasson, Stage Director: Benoit Jacquot, with Jonas Kaufmann, Ludovic Tezier, Alain Vernhes, Andreas Jaeggi (Monsieur Schmidt), Christian Treguier, Sophie Koch, Anne-Catherine Gillet, January / February 2010

 

Opera National de Paris, Bastille: "Werther", Lyrisches Drama in vier Akten und fuenf Bildern (1892), Musik von Jules Massenet (1842-1912), Dichtung von Edouard Blau, Paul Milliet und Georges Hartmann, nach Johann Wolfgang von Goethe (auf franzoesisch), sowie Fernsehausstrahlung auf arte & Radioausstrahlung auf France Musique, Dirigent: Michel Plasson, Regie: Benoit Jacquot, mit Jonas Kaufmann, Ludovic Tezier, Alain Vernhes, Andreas Jaeggi (Monsieur Schmidt), Christian Treguier, Sophie Koch, Anne-Catherine Gillet, Januar / Februar 2010

 

National Opera of Paris (France), Bastille: "Salome" (Fourth Jew) by Richard Strauss. Andreas Jaeggi sang and performed the Fourth Jew (including a high tenor-C) in one of the most difficult ensembles of the opera literature, known as the infamous "politically incorrect" Quintett of Jews in Richard Strauss' "Salome" (after Oscar Wilde), November / December 2009

 

Opera National de Paris, Bastille: "Salome" (Vierter Jude) von Richard Strauss. Andreas Jaeggi sangt den Vierten Juden (inklusive einem hohen Tenor-C) in einem der schwierigsten Ensembles der Opernliteratur, dem ebenso beruechtigten wie "politisch inkorrekten" Judenquintett in Richard Strauss' "Salome" (nach Oscar Wilde), November / Dezember 2009

BBC Symphony Orchestra London (GB): After the production of "Juliette ou La Clef des songes" by Bohuslav Martinu at the National Opera of Paris (France), Bastille in February 2006, Andreas Jaeggi interpreted once more the roles of the Police Inspector, the Postman and the Clerk of the Central Office for Dreams, this time in London. Maestro Jiri Belohlavek conducted this "Book of Dreams" at Barbican Hall with the BBC Symphony Orchestra. This staged (by Kenneth Richardson) live concert performance has also been recorded. March 2009

 

BBC Symphonie Orchester London: Nach der Produktion von: "Juliette ou La Clef des songes" von Bohuslav Martinu an der Opera National de Paris, Bastille im Februar 2006 interpretierte Andreas Jaeggi die drei Rollen des Polizeikommissars, Brieftraegers und Beamten des Zentralbureaus fuer Traeume erneut, diesmal in London. Unter dem Taktstock von Maestro Jiri Belohlavek wurde die Traumoper semi-konzertant (Regie Kenneth Richardson) in der Barbican Hall mit den BBC Symphonie Orchester aufgefuehrt und aufgezeichnet. Maerz 2009

National Opera of Paris (France), Bastille: "Madama Butterfly" (Goro) by Giacomo Puccini. Vello Paehn: Conductor & Robert Wilson: Stage Director, January thru March 2009

 

Opera National de Paris, Bastille: "Madama Butterfly" (Goro) von Giacomo Puccini. Vello Paehn: Dirigent & Robert Wilson: Regie, Januar bis Maerz 2009

 

DNO De Nederlandse Opera (The Netherlands), Amsterdam Opera House: "Die Fledermaus" by Johann Strauss. After his participation in the productions of Prokoviev's "L'ange de feu" (staging by Andrej Serban) and Offenbach's "Les brigands" (staging by Jerome Deschamps and Macha Makaieff) at the Amsterdam Opera House, Andreas Jaeggi was back in Amsterdam for the 2008/2009 season as Doktor Blind in Johann Strauss' "Die Fledermaus" (staging by Johannes Schaaf), a part he had already performed at the National Opera of Paris / Bastille, France (staging by Coline Serrau), November / December 2008

 

DNO De Nederlandse Opera, Opernhaus Amsterdam: "Die Fledermaus" von Johann Strauss. Nach seiner Beteiligung in den Produktionen von Prokovievs "Der Feuerengel" (Inszenierung Andrej Serban) und Offenbachs "Die Briganten" (Inszenierung von Jerome Deschamps und Macha Makaieff) am Opernhaus Amsterdam, war Andreas Jaeggi zur Spielzeit 2008/2009 zurueck in Amsterdam, und zwar als Doktor Blind in Johann Strauss' "Die Fledermaus" (Inszenierung von Johannes Schaaf), in einer Rolle, die er schon an der Opera National de Paris in der Bastille gesungen hatte (in der Inszenierung von Coline Serrau), November / Dezember 2008

"The Seven Deadly Sins", Text by Bertolt Brecht, Music by Kurt Weill, Teatro Lirico Giuseppe Verdi, Trieste (Italy). Andreas Jaeggi had previously sung this part in Geneva (Switzerland), Paris & Lyon (France) and Edinburgh (Scotland), April 2008

 

"Die sieben Todsuenden", Text von Bertolt Brecht, Musik von Kurt Weill, Teatro Lirico Giuseppe Verdi, Triest. Andreas Jaeggi hatte diese Partie schon in Genf, Paris, Lyon und Edinburgh gesungen, April 2008

 

400th Anniversary Hospital Saint-Louis of Paris, Compagnie Alain Germain: "The 400 Beats of Saint-Louis". Idea, Concept, Text & Realisation by Alain Germain, Music by Isabelle Abulker, Jerome Lemonnier & Marc-Antoine Charpentier (Texts by Moliere), Hospital Saint-Louis, Musee des moulages, Paris (France), October 2007

 

400 Jahre Hospital Saint-Louis Paris, Compagnie Alain Germain: "Les 400 coups de Saint-Louis". Idee, Konzept, Text & Realisation von Alain Germain, Musik von Isabelle Abulker, Jerome Lemonnier & Marc-Antoine Charpentier (Text von Moliere), Hospital Saint-Louis, Musee des moulages, Paris, Oktober 2007

Three concerts with late romantic Swiss music by Hans Huber, Albert Roetschi and Edgar Munzinger with the arsmusica Ensemble (Patrick Oetterli, artistic director): at the Johanneskirche in Trimbach, at the Franziskanerkirche in Solothurn and at the Zwinglihaus in Langenthal (all in Switzerland), May 2007

 

Drei Konzerte mit spaetromantischer Schweizer Music von Hans Huber, Albert Roetschi und Edgar Munzinger mit dem arsmusica Ensemble (kuenstlerische Leitung Patrick Oetterli) in der Johanneskirche in Trimbach, in der Franziskanerkirche in Solothurn und im Zwinglihaus in Langenthal, Mai 2007

Recital of Lieder and Duets, music by Schumann and Mendelssohn with bass Peter Zimpel at Gallery Spruetzehuesli during the exhibition "Love" in Oberwil near Basel (Switzerland), May 2007

 

Rezital mit Liedern und Duetten von Schumann und Mendelssohn mit dem Bass Peter Zimpel in der Galerie Spruetzehuesli im Rahmen der Ausstellung "Liebe" in Oberwil bei Basel, Mai 2007

Production of the Italian contemporary composer Salvatore Sciarrino's opera "Luci mie traditrici" (the role of Servo) at the National Opera of Lyon (France), April / May 2007

 

Produktion der Oper "Luci mie traditrici" (die Partie des Servo) des zeitgenoesssischen italienischen Komponisten Salvatore Sciarrino fuer Opera National de Lyon, April / Mai 2007

Two concerts with late romantic Swiss music by Hans Huber and Edgar Munzinger with the arsmusica Ensemble (Patrick Oetterli, artistic director): at the Concert Hall in Solothurn and at the Festival Hall of the former Saint Urban Monastery (Lucerne, between Langenthal, Rothrist and Reiden / both concerts in Switzerland), March 2007

 

Zwei Konzerte mit spaetromantischer Schweizer Music von Hans Huber und Edgar Munzinger mit dem arsmusica Ensemble (kuenstlerische Leitung Patrick Oetterli) im kleinen Konzertsaal Solothurn und im Festsaal des ehemaligen Klosters Sankt Urban (Luzern, zwischen Langenthal, Rothrist und Reiden), Maerz 2007

 

Opera Ireland, Dublin (Dieter Kaegi, Artistic Director): "A Streetcar Named Desire" (Steve Hubbell) after Tennessee Williams' play, Music by Andre Previn, November 2006

 

Opera Ireland, Dublin (Dieter Kaegi, Artistic Director): "Endstation Sehnsucht" (Steve Hubbell) nach Tennessee Williams' Theaterstueck, Musik von Andre Previn, November 2006

Compagnie Alain Germain, Paris (France): "Chasse-croise", World Premiere Museum Maison de la Chasse & de la Nature, Amphitheatre of the Hotel de Mongelas in the Marais Quarter of Paris (France), October thru December 2006

 

Compagnie Alain Germain, Paris: "Chasse-croise", Urauffuehrung Maison de la Chasse & de la Nature, Amphitheater de l'Hotel de Mongelas Paris (Stadtteil Marais), Oktober bis Dezember 2006

National Opera of Paris (France), Bastille: "Salome" by Richard Strauss, September / October 2006

 

Opera National de Paris, Bastille: "Salome" von Richard Strauss, September / Oktober 2006

National Opera of Lyon (France): "The Seven Deadly Sins" by Kurt Weill / Bertolt Brecht, June / July 2006
Edinburgh International Festival (Scotland), August 2006

 

Opera National de Lyon: "Die Sieben Todsuenden" von Kurt Weill / Bertolt Brecht, Juni / Juli 2006
Edinburgh International Festival (Schottland), August 2006

Recital Gallery Kunst Raum Riehen (Basel, Switzerland): "Dichterliebe" by Robert Schumann, "Midnights for Giants" by Claude Ballif (Dada Text by Tristan Tzara), March 2006

 

Liederabend Kunst Raum Riehen (Basel): "Dichterliebe" von Robert Schumann, "Minuits pour geants" von Claude Ballif (Dada Text von Tristan Tzara), Maerz 2006

National Opera of Paris (France), Bastille: "Juliette ou La Clef des Songes" by Bohuslav Martinu, February 2006

 

Opera National de Paris, Bastille: "Juliette ou La Clef des Songes" von Bohuslav Martinu, Februar 2006

 

Compagnie Alain Germain, Paris (France): "Champagne Notes", Chanson Recital with Annick Cisaruk and Pierre Mechanik, Epernay (France), December 2005

 

Compagnie Alain Germain, Paris: "Notes de Champagne", Chansonprogramm mit Annick Cisaruk und Pierre Mechanik, Epernay, Dezember 2005

Opera Ireland, Dublin: "The Magic Flute" (Monostatos) by W. A. Mozart, March / April 2005

 

Opera Ireland, Dublin: "Die Zauberfloete" (Monostatos) von W. A. Mozart, Maerz / April 2005

National Opera of Paris (France), Palais Garnier: "The Seven Deadly Sins" by Brecht / Weill with the Opera Ballet, Program Linke / Noiret / Scozzi, February 2005

 

Opera National de Paris, Palais Garnier: "Die sieben Todsuenden" von Brecht / Weill mit dem Ballet de l'Opera, Programm Linke / Noiret / Scozzi, Februar 2005

 

"Setting The Stage", Benefit Concert for The Wilson Center for the Performing Arts in Red Oak, Iowa (USA), September 2004

 

"Setting The Stage", Benefizkonzert fuer das Wilson Center for the Performing Arts in Red Oak, Iowa (USA), September 2004

Compagnie Alain Germain, Paris (France): "Champagne Notes", Chanson Recitals with Annick Cisaruk and Gilles Bugeaud, Reims (France), Spring & Fall 2004

 

Compagnie Alain Germain, Paris: "Notes de Champagne", Chansonprogramm mit Annick Cisaruk und Gilles Bugeaud, Reims, Fruehling & Herbst 2004

Opera Ireland, Dublin: "Jenufa" (Steva) by Leos Janacek, April 2004

 

Opera Ireland, Dublin: "Jenufa" (Stewa) von Leos Janacek, April 2004

Metz Opera House (France): "Powder Her Face" by Thomas Ades, March 2004

 

Opernhaus Metz: "Powder Her Face" von Thomas Ades, Maerz 2004

Ensemble Neue Solothurner Vokalisten: "The Saviour" (Evangelist) by William Lloyd Webber, Saint Martin's Church, Olten / Solothurn Cathedral (Switzerland), March 2004

 

Neue Solothurner Vokalisten: "The Saviour" (Evangelist) von William Lloyd Webber, Martinskirche Olten / Kathedrale Solothurn, Maerz 2004

National Opera of Paris (France), Bastille: "Fledermaus" (Dr. Blind) by Johann Strauss, December 2003 thru February 2004

 

Opera National de Paris, Bastille: "Die Fledermaus" (Dr. Blind) von Johann Strauss, Dezember 2003 bis Februar 2004

 

Contrapunto Chorus: "Requiem" by Andrew Lloyd Webber, "Stabat Mater" by Charles Villiers Stanford and "In hoeheren Lagen gewittrige Stoerungen" by Beat Daehler, Saint Peter Cathedral and Enge Church, Zurich (Switzerland), October / November 2003

 

Contrapunto Chor: "Requiem" von Andrew Lloyd Webber, "Stabat Mater" von Charles Villiers Stanford und "In hoeheren Lagen gewittrige Stoerungen" von Beat Daehler, Sankt Peter Kathedrale und Kirche Enge, Zuerich, Oktober / November 2003

Compagnie Alain Germain / English Bach Festival / Academia: "The Imaginary Invalid" by Moliere / Charpentier, Chateau Blois and Grand Theatre of Reims (France), August / September 2003

 

Compagnie Alain Germain / English Bach Festival / Academia: "Le Malade Imaginaire" von Moliere / Charpentier, im Loire-Schloss von Blois und im Grand Theatre de Reims, August / September 2003

Gallery Spruetzehuesli / Cultural Forum Oberwil BL (Switzerland): Recital "Die schoene Magelone" by Johannes Brahms with Dorothea Hertig and Hansjoerg Surer (during the exhibition "Blue Period" with paintings by Andreas Jaeggi), February 2003

 

Galerie Spruetzehuesli, Kulturforum Oberwil BL (bei Basel): Liederabend "Die schoene Magelone" von Johannes Brahms mit Dorothea Hertig und Hansjoerg Surer, im Rahmen der Ausstellung "Periode Bleue" mit Tafelbildern von Andreas Jaeggi, Februar 2003

Nantes Opera (France), Theatre Graslin: "Wozzeck" (The Captain) by Alban Berg, January 2003

 

Opernhaus Nantes, Theatre Graslin: "Wozzeck" (Hauptmann) von Alban Berg, Januar 2003

 

Opera Houses of Antwerp and Gent (Belgium): "Powder Her Face" by Thomas Ades, November / December 2002

 

Opernhaus Antwerpen und Gent: "Powder Her Face" von Thomas Ades, November / Dezember 2002

Fraumuenster Chorus: "Dettinger Te Deum" by George Friedrich Haendel, Fraumuenster Cathedral, Zurich (Switzerland), October 2002

 

Fraumuenster Chor: "Dettinger Te Deum" von Georg Friedrich Haendel, Fraumuenster,  Zuerich, Oktober 2002

Compagnie Alain Germain / English Bach Festival: "Le Bourgeois Gentilhomme" by Moliere & Lully, Banqueting House, Whitehall, London (GB), Chateau de Blois and Grand Theatre de Reims (France), August thru October 2002

 

Compagnie Alain Germain / English Bach Festival: "Le Bourgeois Gentilhomme" von Moliere & Lully, im Banqueting House, Whitehall, London, im Loire-Schloss von Blois und im Grand Theatre de Reims, August bis Oktober 2002

Opera Ireland / National Youth Orchestra of Ireland: "Rheingold" (Mime) by Richard Wagner, Birmingham (GB) and Limerick (Ireland), August 2002

 

Opera Ireland / National Youth Orchestra of Ireland: "Rheingold" (Mime) von Richard Wagner, Birmingham und Limerick, August 2002

Festival of Aix-en-Provence (France): "Eugene Onegin" (Monsieur Triquet) by Piotr Illitsch Tchaikovsky, July 2002

 

Festival von Aix-en-Provence: "Eugen Onegin" (Monsieur Triquet) von Piotr Illitsch Tschaikowsky, Juli 2002

Villa Wenkenhof in Riehen near Basel (Switzerland): Recital "Die schoene Magelone" by Johannes Brahms with Dorothea Hertig and Hansjoerg Surer, May 2002

 

Villa Wenkenhof Riehen bei Basel: Liederabend "Die schoene Magelone" von Johannes Brahms mit Dorothea Hertig und Hansjoerg Surer, Mai 2003

Theater Basel (Switzerland): "Falstaff" (Bardolfo) by Giuseppe Verdi, March thru June 2002

 

Theater Basel: "Falstaff" (Bardolfo) von Giuseppe Verdi, Maerz bis Juni 2002

 

Nantes Opera (France), Theatre Graslin: "Powder Her Face" by Thomas Ades, November 2001

 

Nantes Opera, Theatre Graslin: "Powder Her Face" von Thomas Ades, November 2001

Compagnie Alain Germain / English Bach Festival: "Le Bourgeois Gentilhomme" by Moliere and Lully, Chateau de Chambord (France), Linbury Studio Theater of the Royal Opera House Covent Garden, London (GB), August / September 2001

 

Compagnie Alain Germain / English Bach Festival: "Le Bourgeois Gentilhomme" von Moliere und Lully, im Loire-Schloss von Chambord und im Linbury Studio Theater des Royal Opera House Covent Garden, London, August / September 2001

Opera Ireland, Dublin: "The Silver Tassie" (The Father) by Marc-Anthony Turnage after the play by Sean O'Casey, March / April 2001

 

Opera Ireland, Dublin: "The Silver Tassie" (der Vater) von Marc-Anthony Turnage nach dem Theaterstueck von Sean O'Casey, Maerz / April 2001

 

Andreas Jaeggi / Return to Top